måndag 8 januari 2007

Det var skönt med en liten paus från vardagen




Det var roligt å träffa släkten. Vädret var fint under dagtid, men jag behövde en jacka när jag skulle ut på kvällarna. Spanjorerna förstår inte hur bra de har det, så de går med tjocka vinterkläder i 15 graders värme. Det kan också vara så att de fina vinterkläderna skall bäras oavsett väder. För inte kan de rå för att det inte är kallt när det är vinter. När ska de annars kuna bära de dyra vinterkläderna?
Det är ingen idé att köpa CD eller DVD i Spanien, det är billigare i Sverige. Mat och sprit är mycket billigare där. Exempel, vanlig brandy och wiskey, som i Sverige kostar runt 350 kr, kostar i Spanien hela 7 €, ca 70 kr. Ett kilo levande ostron kostar under femtilappen.
Man uppskattar de låga priserna i Spanien mycket mer när man bor i ett land som Sverige. Spanjorerna själva tycker att allt har blivit mycket dyrare där sedan Spanien gick med i EU.
Bada vet jag inte om det gick, jag fick aldrig möjligheten att testa det, jag hade bara tre hela dagar på mig för att hälsa på släkten innan det var dags att sätta sig på planet igen för att flyga tillbaka till Sverige.
Och nu är jag tillbaka till landet där man kan sätta på sig vinterkläderna utan att behöva svettas.

Tack Anna-Lys för ditt varma välkommande, det värmde faktiskt.

6 kommentarer:

FANCY sa...

Förstår att du haft det gott over there...

Carlos sa...

Hej Fancy, välkommen till det nya året!
Vet du vad skönt det är för själen och kroppen att ta en minisemester precis när de flesta andra börjar återgå till sina arbeten.

FANCY sa...

Du jag fattar...tror jag ska ta det som ett gott råd...*L*...det är bara att skicka filmen om du vill använda översättningen är det ok...men *LOL*...den är kanske inte helt felfri.

Ett företag jösses vilket enormt fint underbart feddback på alsterna våra. tack

Carlos sa...

Tack Fancy för att jag får låna din film och text. Det gör inget om filmen eller översättningen inte är helt felfri, det är inte jag heller, men jag får leva med det.
Prata med Anna-Lys för ni två jobbar bra ihop.

ANNA-LYS sa...

Hola Carlos :-D

Tur att du lämnat länk hit inne hos Fancy för hos mig går du under cover :-(

Hoppa inte!!!!

Abracio

ANNA-LYS sa...

Förresten hörde du musiken på min sida nu när du kommit hem från arbetet?